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이케조에 아키라Akira Ikezoe

일본 고치현 출신 이케조에 아키라는 뉴욕에서 활동하는 작가입니다. 작가는 우리가 스스로를 외부 혹은 인간 이전으로 생각하는 지점과 인간을 ‘문명화’ 한다는 개념 사이의 균형과 관계된 드로잉, 회화, 영상, 퍼포먼스 등 다양한 매체를 기반으로 한 작품을 소개해왔습니다. 그의 작품에서 인간의 형상은 반복되는 어리석은 행동의 사슬로 재현되고, 이것은 형이상적이며 영성적인 맥락을 만들며 인간과 자연의 경계가 허물어진 공간을 그려냅니다. 주요 전시로 《Sometimes You Must Go Down to Go Up》 프로옉토스 울트라비올레타, 과테말라(2019); 《Coconut Heads》, 브레넌&그리핀 갤러리, 뉴욕(2018); 《If 6 was 9》 프로옉토스 울트라비올레타, 뉴욕 NADA, 뉴욕(2016); 《El fin del Este Coincide con el Fin del Sur》, 프로옉토스 울트라비올레타, 과테말라(2015); 《Drawing》, ISE 문화재단, 뉴욕(2010); 《Repeater》, 사나기 파일 아츠, 도쿄(2009); 《Ephemeral Garden》, ESSO 갤러리, 뉴욕(2008) 등이 있다. 2016년 작가는 폴록-크래스너 기금을 수상했고 엘리자베스 예술재단에서 개방형 스튜디오를 지원받았습니다.

Akira Ikezoe is a New York-based artist born in Kochi, Japan. Ikezoe creates works in diverse disciplines, including drawing, painting, video, and performance, in relation to the balance between the forces we think of as outside or before ourselves, and the "civilizing" of ourselves. In Ikezoe's works, the human figures are often presented in a chain of absurd actions that keep looping and woven into a metaphysical and mythological context that depicts a timeless melting point between human and natural boundaries. His solo exhibitions include Sometimes You Must Go Down to Go Up, Proyectos Ultravioleta, Guatemala (2019); Coconut Heads, Brennan & Griffin, New York (2018); If 6 was 9 by Proyectos Ultravioleta at NADA NY, New York (2016); El fin del este coincide con el fin del sur, Proyectos
Ultravioleta, Guatemala (2015); Drawing, Ise Cultural Foundation, New York (2010); Repeater, SANAGI FINE ARTS, Tokyo (2009); and Ephemeral Garden, ESSO Gallery, New York (2008). In 2016 he received the Pollock-Krasner grant and an open-ended studio grant from the Elizabeth Foundation for the Arts.