아나 벨라 가이거Anna Bella Geiger
아나 벨라 가이거는 가장 주목해야 할 브라질 현대미술가들 중 한 명으로 널리 인정받고 있습니다. 브라질 비디오 아트의 선구자인 그는 초창기 라틴아메리카 개념미술의 발전에 중심적인 역할을 하였습니다. 작가는 1950년대에 파이가 오스트로워의 스튜디오(1920-2001)에서 공부하며 예술 활동을 시작했습니다. 1953년부터 55년까지 뉴욕에 머무르며 메트로폴리탄 미술관에서 한나 레비의 미술사 수업을 들었고, 뉴스쿨 대학에서 수학하였으며, 이듬해에 브라질로 돌아왔습니다. 작품은 새로운 재료와 지원 방식의 탐구를 통해 다양한 시적 언어를 구사합니다. 작가는 1970년대에 사진 인쇄, 제록스, 슈퍼-8, 비디오 작품을 실험했고, 이후 회화로 돌아왔다. 여러 전시 중에서 최근에는 《Native Brazil/Alien Brazil》(네덜란드 하를렘 프란스 할스 미술관, 2022), 《Native Brazil/Alien Brazil》(벨기에 겐트 시립현대미술관, 2021), 《Brasil nativo/Brasil alienígena》(브라질 상파울루미술관, 2019), 《Maps under the sky of Rio de Janeiro》(폴란드 바르샤바 자헨타 국립미술관, 2018), 《Anna Bella Geiger: Here is The Center》(미국 뉴욕 컬럼비아대학교 왈라흐 아트갤러리, 2018), 《Geografía Físicay Humana》(아르헨티나 부에노스아이레스 이민박물관, 2018), 《Physical and Human Geography》(스페인 마드리드 카사 엔센디다, 2017) 등의 개인전이 있었으며, 《Radical Women: Latin American Art, 1960–1985》(미국 브루클린박물관, 2018), 《América Latina 1960-2013》(프랑스 파리 까르띠에 현대미술재단, 2013), 《Vidéo Vintage》(프랑스 파리 퐁피두센터, 2012), 《Modern Women: Single Channel 5 Artists》(미국 뉴욕 현대미술관 PS1, 2011) 등의 단체전에 초대되었습니다.
Anna Bella Geiger is widely acknowledged as one of the most important artists working in Brazil today. A pioneer of video art in the country, she was also one the great exponents of first generation Latin-American conceptual artists. She began her artistic studies in the 1950s at the studio of Fayga Ostrower (1920-2001). Between 1953 and 1955, she lived in New York, where she attended art history classes with Hanna Levy at The Metropolitan Museum of Art, and studied at the New School for Social Research. She returned to Brazil the following year. Her work is marked by a diverse poetic where she uses the exploration of new materials and supports. In the 1970s, she began to use photogravure, xerox, Super-8, video, and returned to painting. Her most recent solo exhibitions include Native Brazil/Alien Brazil, Frans Hals Museum, Haarlem (2022) and S.M.A.K, Ghent (2021); Brasil nativo/Brasil alienígena, MASP, São Paulo (2019); Maps under the sky of Rio de Janeiro, Zachęta National Gallery of Art, Warsaw (2018); Anna Bella Geiger: Here is the Center, Wallach Art Gallery, Columbia University, New York (2018); and Geografía Física y Humana, MUNTREF, Buenos Aires (2018) and La Casa Encendida, Madrid (2017). Additionally, her work has been included in institutional group exhibitions such as Radical Women, Latin American Art, The Brooklyn Museum, New York (2018); América Latina 1960-2013, Fondation Cartier pour l’art contemporain, Paris (2013); Vidéo Vintage, Centre Pompidou, Paris (2012); Modern Women Single Channel 5 Artists, MoMA PS1, New York (2011); among others. She considers experimentation as the only way for the artist to act.