파이어룰 달마Fyerool Darma
싱가포르를 거점으로 활동하는 파이어룰 달마는 대중문화, 기록물, 문학, 인터넷부터 본인의 실제 경험에 이르기까지 다양한 영역에서 시각적 어휘를 채집합니다. 작가는 소재와 재료에 대한 실험에 정진하며 그 과정을 토대로 텍스타일, 사진, 조각, 디지털 요소 등을 접목시킨 설치 작품을 제작한다. 그는 작년 개최된 제1회 프리즈 서울을 무대로 싱가포르 여워크숍 갤러리와 함께 〈L4ND$C4P€$ 4R3L4NDF33LZ & 4N ♥C34N FVLL ♥F D4+4 WASTESS$ZZ〉(2022)를 선보였으며, 최근 참여한 단체전으로는 싱가포르국립대학교(NUS) 박물관 상설전 《Radio Malaya: Abridged Conversations About Art》(2023), 싱가포르국립미술관의 《Living Pictures: Photography in Southeast Asia》(2022-23) 등이 있습니다. 또한 그는 전시 기획·제작 과정을 관객이 보고 참여할 수 있도록 한 싱가포르국립대학교 박물관 프랩-룸 프로젝트의 일환으로 《After Ballads》(2017-2018)를 선보였으며, 이후 2019년 10월부터 2020년 4월까지 참여한 싱가포르 난양기술대학 현대미술센터(NTU CCA)
레지던시를 통해 《Vivarium (wii fl∞w w/l4if but t4k£ ø forms, ♥)》를 선보였습니다.
Fyerool Darma lives and works in Singapore. He draws on an extensive visual vocabulary from popular culture, archival material, literary references, the Internet, and the artist’s lived experiences. Engaging actively with object and material experimentations, Fyerool often incorporates elements of textile, photography, sculpture, and digital media in his installations. Recent solo presentations include L4ND$C4P€$ 4R3 L4NDF33LZ & 4N ♥C34N FVLL ♥F D4+4 WASTESS$ZZ, at the inaugural Frieze Seoul, presented with Yeo Workshop (2022). Recent group presentations include the permanent exhibition Radio Malaya: Abridged Conversations About Art, National University of Singapore (NUS) Museum (2023) and Living Pictures: Photography in Southeast Asia, National Gallery Singapore (2022-23). He conducted After Ballads between 2017-2018 as part of the NUS Museum’s prep-room project and later between October 2019 to April 2020 was an Artist-in-Residence at NTU - Centre of Contemporary Art Singapore where he presented Vivarium (wii fl∞w w/ l4if but t4k£ ø forms, ♥) at the Centre’s Vitrine.